آشنایی با لوله های هیدرولیک وانواع آن

لوله هیدرولیک

بخش مهم از یک سیستم هیدرولیک لوله هیدرولیک است. همچنین طراحی و ایجاد یک سیستم هیدرولیک در قیاس با یک سیستم لوله کشی معمولی از پیچیدگی خاصی برخوردار است. در سیستم های هیدرولیک، سیالات موجود در لوله تحت تاثیر فشار قرار می گیرند. بدین سبب اگر کوچک ترین عیبی در این سیستم به وجود آید ممکن است صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. به همین علت طراحی ساختار یک لوله هیدرولیکی و همچنین نصب آن بار تحقیقات ومطالعات زیادی را می طلبد.

خاصیت انعطاف پذیری لوله هیدرولیک کمک می کند تا مواد داخل مکان هایی مناسب قرار بگیرند،این شلنگ ها قادر هستند که در مکان هایی تنگ یا در فواصلی طولانی، خم شوند و این امکان را فراهم آورند.

لوله های هیدرولیک یا شلنگ های هیدرولیک چیست؟

لوله های هیدرولیک امکان جا به جایی مایع را از یک مکان به مکان دیگر فراهم کرده و با یک طراحی ویژه، مایع هیدرولیکی را به داخل یا درمیان قطعات دیگر از جمله دریچه ها موتور ها و ابزار ها انتقال می دهد. خاصیت انعطاف پذیری در لوله های هیدرولیکی تقویت می شود و اغلب این لوله ها با چند لایه تقویتی پوشش داده می شوند. لوله هیدرولیک در اکثر سیستم های صنعتی هیدرولیک به کار گرفته می شوند.

شاخص های انتخاب ابعاد لوله هیدرولیک عبارتند از: قطر داخل، قطر خارج و شعاع حداقل خم شدن

اندازه یک لوله هیدرولیک از طریق اندازه قطر داخلی و خارجی نشان داده می شود. قطر داخلی به داخل شلنگ اشاره دارد. قطر بیرونی معمولا یک شاخص نسبی برای شلنگ های ساختاری راه، یا پلاستیکی می باشد.

پمپ هیدرولیک

استاندارد هایsae در لوله هیدرولیک

استاندارد sae مربوط است به لوله های هیدرولیکی، این استاندارد به عنوان متداول ترین استاندارد در صنعت هیدرولیک معرفی شده است. استاندارد j517 از جمله دستور العمل هایی است که برای مجموعه ای از لوله های sae100r اعمال می گردد. عمر لوله های هیدرولیکی محدود است. با توجه به sae، عوامل بسیاری مانند خم کردن یک شلنگ کمتر از حداقل مشخصات، چرخاندن یا کشیدن شلنگ و…نقش مهمی در طول عمر لوله هیدرولیک ایفا می کند.

ساخت شلنگ هیدرولیک

در ساختار لوله های هیدرولیکی سه لایه از جنس مختلف وجود دارد. اولین لایه لوله هیدرولیکی شامل یک لوله داخلی است که ازمقاومت کافی در برابر فشار وارده از طرف سیال برخوردار است. بدین ترتیب جنس لایه اول باید به گونه ای انتخاب گردد که با سیالاتی که قرار است از آن عبور کند سازگار باشد. ترکیباتی که در این لایه بیشتر به کار می رود لاستیک مصنوعی، تفلویا پلی استر است. لوله داخلی باید دارای خاصیت انعطاف پذیری خوبی باشد.

دومین لایه که همان لایه دوم شلنگ هیدرولیک هست از چند لایه ساخته شده است. این لایه ها بر روی لوله داخلی قرار می گیرند. لوله مسطح می بایست فشار درونی لوله های هیدرولیک را تحمل کند. می نوان گفت که این لایه وظیفه هدایت الکتریکی را در لوله هیدرولیکی بر عهده دارد.

خارجی ترین قسمت ساختار لوله، لایه سوم است که در واقع لایه بیرونی لوله حساب می شود و وظیفه آن محافظت از شلنگ در برابر سایش،عوامل شیمیایی،خوردگی ناشی از بارش باران، آتش سوزی الکتریسیته و…می باشد. جنس لایه بیرونی ازپلی استر است. شناسنامه لوله های هیدرولیک توسط لایه سوم مشخص می شود.

پمپ هیدرولیک

مقالات مرتبط

درباره سپهر آسیا

شرکت سپهر هیدرولیک آسیا با بکار گیری نیروهای متخصص و مجرب و با توجه به نیازهای بازار صنعت امروز کشور به صورت مشخص صنایع زیر بنایی را مد نظر قرار داده و خدمات فنی مهندسی و تامین قطعات با کیفیت مطلوب را سر لوحه کار خود نموده است و در این راستا تا کنون خدمات ارزنده ای را به صنعت کشور ارائه نموده و مایع مباهات است که این شرکت در مواردی توانسته خدمات بی سابقه و منحصر به فردی انجام دهد که در بخش پروژه ها به آن اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع

تماس با ما

لوگو
طراحی سایت توسط دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ