هر آنچه می خواهید درباره یونیت هیدرولیک بدانید

یونیت هیدرولیک

در همه سیستم ها و ماشین آلاتی که نیروی مورد نیاز برای عملکرد آن توسط سیال هیدرولیک صورت می گیرد منبع تولید نیرویی وجود دارد، که به آن یونیت هیدرولیک می گویند. مختصرتر و روشن تر می توان چنین گفت که یونیت هیدرولیک در واقع با اتصال به یک منبع محرک، به کمک پمپ، جریان هیدرولیک را تولید می کند و از طریق شیرآلات هیدرولیکی کنترل فشار، جهت و جریان روغن شکل می گیرد و نهایتا روغن را جهت انجام کار به بخش های دیگری همچون سیلندر و هیدروموتور می رساند.

اجزای تشکیل دهنده یونیت هیدرولیک:

هر پاور پک هیدرولیک از سه قسمت اصلی ساخته شده است که شامل: الکتروموتور پمپ هیدرولیک و مخزن می باشد. اما در ساختار هیدرولیک قطعات دیگری هم بکار رفته که در ادامه به آن اشاراتی خواهیم داشت.

۱-الکترومتور

محرک پمپ هیدرولیک در اقسام یونیت هیدرولیک موتور الکتریکی بابرق DC و یا  ACاست که در صنعت کاربرد زیادی دارد. اما دلیل رایج بودن استفاده از آن چیست؟

  • برخورداری از توان خروجی بالا که برای کاربرد های صنعتی متناسب می باشد.
  • کم هزینه بودن ساخت آن ها
  • نگهداری آسان و قابلیت استفاده در شرایط متفاوت آب وهوایی

۲-پمپ هیدرولیک

پمپ هیدرولیک دستگاهی است که انرژی مکانیکی تولید شده از حرکت چرخش موتور را به انرژی هیدرولیک تبدیل می نماید. شفت خروجی الکتروموتور به کمک کوپلینگ به شفت محرک پمپ، وصل شده و با چرخش محور پمپ، اختلاف فشاری بین ورودی و خروجی پمپ پایین می آید و همین امر باعث مکش روغن از مخزن می گردد. سپس پس از گذر از پورت هیدرولیکی به طرف عملگر ها هدایت می شود.

متداول ترین انواع پمپ های قابل استفاده در انواع یونیت هیدرولیک عبارتند از:

پمپ های کارتریجی، پمپ دنده ای و پمپ پیستونی

پمپ هیدرولیک

۳-بلوکه یا منیفولد هیدرولیک

بلوکه های هیدرولیکی کمک می کنند به تنظیم جریان فشار و جهت سیال، طراحی بلوکه ها بستگی دارد به نوع و تعداد اجزای کنترل کننده آن، کاربرد این نوع از بلوکه ها به دلیل اینکه هم شیرهای کنترل جهت و هم کنترل فشار بر روی آن نصب شده است مختص مدار هایی است که محدودیت جا دارند. به بلوکه های هیدرولیکی، زیرشیری هم می گویند.

۴-شیرهای هیدرولیک

این قطعات وظیفشان کنترل در یونیت هیدرولیک می باشد. این کنترل با روش هایی مانند قطع و وصل جریان، انتقال جریان و یا یک طرفه نگه داشتن جهت سیال است. در واقع این شیر های هیدرولیک هستند که باعث ورود و خروج روغن به سیلندر می شوند. اکنون به پرکاربردترین این شیر ها اشاره خواخیم کرد:

چک ولوها

فشار شکن ها

نیدل ولو یا فلوکنترل ها

شیرهای کنترل جهت

۵-مخزن روغن یا تانک

نحوه طراحی مخزن ها از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش بازدهی و عمر قطعات سیستم هیدرولیک است. مخزن قسمتی است که در آن لجن،آب و ذرات فلزی ته نشین می شود و حباب های هوا این فرصت را پیدا می کنند تا با آمدن به سمت سطح، از روغن جدا شوند. از این رو فقط به عنوان محلی برای نگهداری سیال هیدرولیک نیست بلکه مکان اصلی ومهم شرایط مور نیاز آن تلقی می شود.

پمپ هیدرولیک

هیدرولیک تانک

پمپ،موتور الکتریکی و دیگر اجزای مجموعه سیستم هیدرولیک روی جعبه فوقانی و مخازن مکعب مستطیلی شکلی گذاشته اند در موارد زیادی قرار دادن پمپ در داخل سیال هیدرولیک می تواند هم نیاز به فضای بیشتر را کاهش دهد و هم مزین بازگشت نشتی های پمپ به صورت مستقیم به مخزن باشد.

مقالات مرتبط

درباره سپهر آسیا

شرکت سپهر هیدرولیک آسیا با بکار گیری نیروهای متخصص و مجرب و با توجه به نیازهای بازار صنعت امروز کشور به صورت مشخص صنایع زیر بنایی را مد نظر قرار داده و خدمات فنی مهندسی و تامین قطعات با کیفیت مطلوب را سر لوحه کار خود نموده است و در این راستا تا کنون خدمات ارزنده ای را به صنعت کشور ارائه نموده و مایع مباهات است که این شرکت در مواردی توانسته خدمات بی سابقه و منحصر به فردی انجام دهد که در بخش پروژه ها به آن اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع

تماس با ما

لوگو
طراحی سایت توسط دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ