جک هیدرولیک

جک هیدرولیک
جک هیدرولیک بسیار کاربردی در صنعت می‌باشد و بیشتر در ماشین آلات صنعتی برای بالا بردن و جابجایی اشیاء سنگین استفاده می‌شود. جک هیدرولیک یا سیلندر هیدرولیک وسیله‌ای است که ساختنش طبق قانون پاسکال استفاده شده و از مایعات غیر قابل تراکم استفاده می‌شود. مایع غیر قابل تراکمی که در محیط استوانه‌ای قرار دارد به وسیله فشار کم وارد محیط استوانه‌ای بزرگ می‌شود و به پیستون برخورد می‌کند.نیرویی که روغن به پیستون وارد می‌کند باعث می‌شود شی بالا برود. در جک هیدرولیک نیروی فشار سیال در زمان سکون یکسان است و در تمامی قسمت‌ها به طور یکسان وارد می‌شود. به غیر از فشار نیرویی که در سیال قرار دارد و برخورد بعدی به صورت عمودی به آن وارد می‌شود.

ساختار داخلی جک هیدرولیک

در نحوه ساخته شدن جک هیدرولیک از دو استوانه در سطح متفاوت به همراه مایع غیر قابل تراکم و پیستون استفاده شده است. در استوانه اول روغن با کمی فشار با سرعت و فشار زیاد به دلیل غیر قابل تراکم بودن وارد استوانه بزرگتر می‌شود. روغن در اثر برخورد با پیستون در فشار زیاد باعث بالا رفتن تجهیزات بر روی استوانه می‌شود. در داخل جک هیدرولیک قسمت‌های دیگری مانند شفت و سیلندر و مهره سیلندر و قطعات آب‌بندی وجود دارد.

این دستگاه به خاطر تراکم ناپذیری مایعات که دارد در تبدیل و انتقال کار به کار می‌رود. جک هیدرولیک که به صورت استوانه‌ای ساخته شده و نیروی موجود در آن از طریق نیرویی که به آن وارد می‌شود باعث شده روغن خاصیت تراکم ناپذیری پیدا کند. استوانه بزرگتری که در دستگاه واقع شده روغن با آن انتقال پیدا کرده و روغن با فشار وارد پیستون استوانه بزرگ شده و باعث جابجا شدن بار می‌شود.

جک هیدرولیکی هم در صنعت کاربرد دارد و هم در مواردی چون پرس‌های هیدرولیک و بسته‌بندی ماشین آلات و جزثقیل‌ها و فورجینک و هم در تجهیزات سیار مانند تجهیزات ساخت و ساز و تجهیزات کشاورزی و دریایی کاربرد بسیاری دارد. در حال حاضر از این نوع جک در صنعت و تعمیرات ماشین‌ها پرکاربرد است و دارای قسمت‌های مختلفی می‌باشد.

پمپ هیدرولیک

مزایای جک هیدرولیک

  • این نوع جک‌ها در طراحی‌های مختلفی وجود دارند و فضای زیادی برای عملکرد خود نیاز ندارند
  • طراحی جک هیدرولیک ساده و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • بسیار برای جابجایی و بالا بردن اجسام سنگین کاربرد دارد

معایب جک هیدرولیک

ممکن است در هنگام استفاده از آن به وسیله حرکت پدال جسم بالا نرود و بازوی جک به اندازه کافی به انت‌ها نمی‌رسد. زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که جک روغن کاری نشده باشد و برای برطرف شدن باید جک را روغن کاری کنید.

برخی از اوقات وقتی جسم به وسیله جک بالا می‌رود اما در ارتفاع نمی‌توان جسم را نگه داشت ممکن است روغن آلوده و کثیف باشد و یا اینکه پیچ خلاص به درستی پیچیده نباشد. و یکی دیگر از دلایل نشتی و خرابیآب بندها است که باعث قرار نگرفتن جسم در ارتفاع می‌شود. ممکن است میله جک به درستی بالا و پایین نرود و دلیل آن عیب پیدا کردن یا نقص در عملکرد میله اصلی است.

پمپ هیدرولیک

انواع جک هیدرولیک

  • جک‌های هیدرولیک دستی
  • جک‌های هیدرولیک چرخ دستی
  • جک‌های هیدرولیک پیچ
  • جک‌های هیدرولیک چرخ دار
  • جک‌های هیدرولیک scissor jacks

مقالات مرتبط

درباره سپهر آسیا

شرکت سپهر هیدرولیک آسیا با بکار گیری نیروهای متخصص و مجرب و با توجه به نیازهای بازار صنعت امروز کشور به صورت مشخص صنایع زیر بنایی را مد نظر قرار داده و خدمات فنی مهندسی و تامین قطعات با کیفیت مطلوب را سر لوحه کار خود نموده است و در این راستا تا کنون خدمات ارزنده ای را به صنعت کشور ارائه نموده و مایع مباهات است که این شرکت در مواردی توانسته خدمات بی سابقه و منحصر به فردی انجام دهد که در بخش پروژه ها به آن اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع

تماس با ما

لوگو
طراحی سایت توسط دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ