نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید پمپ آب در نظر بگیریم!

پمپ آب

پمپ آب یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات موجود در جهان است که برای انتقال آب یا مایعات دیگر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. پمپ ‌های آب هم در صنعت و هم مصارف خانگی کاربردهای فراوانی دارند. برای انتخاب و خرید یک پمپ آب مناسب باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید پمپ آب توجه به میزان هد و دبی پمپ است.

معرفی پمپ آب

اصطلاح هد در پمپ آب به معنای میزان ارتفاع و فشار آب می‌باشد که با حرف اختصاری H نشان داده می‌شود. دبی نیز به معنای حجم یا مقدار سیال جابجا شده در مدت‌زمان مشخص گفته میشود و با حرف اختصاری Q نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که واحد اندازه‌گیری دبی مترمکعب بر ثانیه است.

انواع پمپ آب

پمپ‌ های آب در انواع گوناگون و با کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. برخی از پرکاربردترین پمپ‌های آب شامل: پمپ‌های صنعتی، پمپ آب خانگی، پمپ کف شکن، پمپ لجن شکن، پمپ‌های طبقاتی، تأسیساتی، آتش‌نشانی، پمپ شناور، پمپ کارواش و پمپ آب کولر است.

همچنین بخوانید : معرفی انواع شیرآلات صنعتی

همان‌گونه که از نام هر یک از این پمپ‌ها مشخص است، هر یک از آن‌ها دارای کارایی و ویژگی‌های خاص خود هستند و در بخش‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پمپ هیدرولیک

انواع پمپ آب خانگی

  • بوستر پمپ خانگی
  • پمپ جتی خانگی
  • پمپ سانتیفیوژ خانگی
  • پمپ بشقابی خانگی
  • پمپ خانگی با مخزن انبساط
  • پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

پمپ هیدرولیک

نکات مهم در انتخاب یک پمپ آب خانگی مناسب

  • متراژ محیط (واحدهای مسکونی)
  • تعداد طبقات ساختمان
  • میزان مصرف آب
  • تعداد شیرهای آب

پمپ هیدرولیک

نکات مهم قبل از خرید پمپ آب مناسب

  1. بهتر است برای تقویت فشار آب در آپارتمان‌ها از پمپ‌های آب سه فاز استفاده نمایید زیرا پمپ‌های سه فاز دارای طول عمر بیشتری نسبت به مدل‌های تک فاز می‌باشند و مصرف برق آن‌ها نیز کمتر است.
  2. در مواردی که فشار آب شهری کم است بهتر است از منبع تحت‌فشار استفاده نمایید تا پمپ کارکرد کمتری داشته باشد.
  3. انواع مختلفی از پمپ‌های آب خانگی وجود دارد، مانند پمپ‌های جتی، پمپ‌های بشقابی، پمپ‌های دو پروانه و… که شما باید با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.
  4. بهتر است هنگام خرید پمپ به سراغ برندهای شناخته‌شده و معتبر بروید و از خرید پمپ‌های متفرقه خودداری نمایید.
  5. تا جایی که امکان دارد از مکان و اعتبار فروشگاهی که پمپ را ازآنجا می‌خرید اطمینان حاصل کنید زیرا در سال‌های اخیر برخی از افراد سودجو اقدام به کپی از روی برندهای معتبر بازار و فروش پمپ‌های تقلبی به‌جای اصلی نموده‌اند؛ بنابراین از اصل بودن پمپ موردنظر خود مطمئن شوید.
  6. بهتر است پمپ موردنظر خود را از فروشگاهی خریداری کنید که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهد؛ زیرا تأمین قطعات یدکی برای پمپ خریداری‌شده از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر پمپ دچار نقص و یا شکستگی شود، شما برای تعمیر و راه‌اندازی پمپ به قطعات یدکی نیاز خواهید داشت.
  7. سعی کنید پمپ مورد نیاز خود را از برندهایی خریداری نمایید که گارانتی معتبری ارائه می‌کنند. متأسفانه همه برندهای موجود در بازار دارای گارانتی واقعی و معتبر نمی‌باشند. البته بعضی از برندهای نیز از خدمات گارانتی خوبی برخوردارند. شما می‌توانید باکمی تحقیق و مشاوره پمپ مناسب با نیاز خود را از شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده تهیه نمایید.
  8. بهترین پمپ آب لزوماً گران ‌قیمت ‌ترین آن‌ها نیست. برای خرید پمپ آب بهتر است ابتدا نیازهای خود را به‌دقت بررسی کرده تا بتوانید محصولی مطابق با نیاز و کاربردی که مدنظرتان است خریداری کنید.

مقالات مرتبط

درباره سپهر آسیا

شرکت سپهر هیدرولیک آسیا با بکار گیری نیروهای متخصص و مجرب و با توجه به نیازهای بازار صنعت امروز کشور به صورت مشخص صنایع زیر بنایی را مد نظر قرار داده و خدمات فنی مهندسی و تامین قطعات با کیفیت مطلوب را سر لوحه کار خود نموده است و در این راستا تا کنون خدمات ارزنده ای را به صنعت کشور ارائه نموده و مایع مباهات است که این شرکت در مواردی توانسته خدمات بی سابقه و منحصر به فردی انجام دهد که در بخش پروژه ها به آن اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع

تماس با ما

لوگو
طراحی سایت توسط دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ