عملکرد هیدرو موتورهای اوربیتالی به چه صورت است؟

هیدروموتورهای اوربیتالی

هیدرو موتورهای اوربیتالی از پرمصرف ‌ترین نوع هیدرو موتور در تجهیزات نظیر ماشین ‌آلات کشاورزی، ماشین ‌آلات صنعتی، ماشین ‌ابزارها و کانوایر ها می‌باشند. معمولاً تمامی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی پیشرفته از هیدروموتورهای اوربیتالی برای افزایش توان تولیدی خود استفاده می‌کنند.

هیدرو موتور چیست؟

موتور هیدرولیک چیست؟ موتور هیدرولیک یا هیدرو موتور وسیله است که عمل چرخش در دستگاه‌های صنعتی را به عهده می‌گیرد و بسته به نوع چرخش و حرکت دورانی موتور عملکرد آن متفاوت است. مکانیزم این موتورها به‌صورت پره‌ای، دنده‌ای و پیستونی می‌باشد که می‌توانید انواع مختلف آن را در بازار پیدا کنید.

هیدروموتورهای اوربیتالی

موتور هیدرولیکی اوربیتالی که با نام موتور ژیروتوری نیز شناخته می‌شود از دو چرخ‌دنده تشکیل‌شده که به‌صورت خارج از مرکز با یکدیگر درگیر می‌شوند. این موتورهای با توجه به میزان گشتاوری که تولید می‌کنند برای استفاده در سرعت‌های پایین مناسب می‌باشند.

از دیگر ویژگی‌های هیدروموتورهای اوربیتالی می‌توان به عدم داغ کردن در سرعت‌های بالا، کیفیت و مقاومت زیاد قطعات داخلی، استفاده از رنگ‌های کوره‌ای و… اشاره کرد.

پمپ هیدرولیک

ویژگی‌های مهم هیدرو موتورهای اوربیتالی

  1. عملکرد نرم و روان موتور در سرعت‌های مختلف
  2. گشتاور ثابت در سرعت‌های مختلف
  3. گشتاور بالا در هنگام شروع عملیات
  4. تنظیم فشار بالا بدون استفاده از خط تخلیه
  5. کارکرد دور موتور با سرعت‌بالا
  6. عمر طولانی مفید در شرایط سخت کاری
  7. طراحی هندسی مناسب و حجم کم
  8. توان تحمل فشار یاتاقان‌ها در برابر نیروهای شعاعی و محوری
  9. عملکرد مناسب در سیستم‌های هیدرولیک با مدارباز و مداربسته
  10. مناسب برای کار با انواع روغن‌های هیدرولیک

کاربرد هیدروموتورهای اوربیتالی

هیدرو موتورهای اوربیتالی در صنایع گوناگون به‌صورت گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند که متداول‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  1. تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی
  2. تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی
  3. تجهیزات و ماشین‌آلات مخصوص بارگیری مواد و بالابرها
  4. تجهیزات جنگلداری
  5. ماشین‌آلات مخصوص چمن‌زنی
  6. تجهیزات آبی و دریایی

پمپ هیدرولیکمهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید هیدروموتورهای اوربیتالی باید به آن‌ها توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکات که در هنگام خرید هیدرو موتورهای اوربیتالی باید در نظر بگیرید، توجه به دبی و سرعت موتور هیدرولیکی است. آگاهی از دبی مجاز و حداکثر میزان سرعت موتور به شما کمک می‌کند تا محصولی متناسب با نیاز و حرفه‌ی خود خریداری نمایید تا بیشترین بهره را به شما بدهد.

یکی دیگر از موضوعات مهم در خرید هیدروموتورهای اوربیتالی اطلاع از حجم جابجایی روغن در موتور است. میزان حجم روغن با واحد سانتیمتر مکعب اندازه‌گیری می‌شود. توجه به این موضوع به شما کمک می‌کند محصولی مناسب با عملکرد بالا تهیه نمایید.

توجه به حداکثر گشتاور موتور و گشتاور ثابت نیز از دیگر نکات مهم است که باید در هنگام خرید هیدرو موتورهای اوربیتالی در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

هیدرو موتورهای اوربیتالی یکی از اجزای مهم در سیستم‌های هیدرولیک هستند و در صنایع مختلف نقش بسیاری مهم به گردش درآوردن چرخ‌های صنعتی را به عهده‌دارند. استفاده از هیدروموتورهای اوربیتالی به‌عنوان یک وسیله‌ی چرخشی در اتوماسیون‌های هیدرولیک باعث می‌شود انرژی هیدرولیکی به انرژی مکانیکی تبدیل شود. این وسیله سبب ایجاد حرکت در سیستم‌های هیدرولیکی می‌شود.

هیدرو موتورهای هیدرولیکی در صنایع گوناگون مانند صنایع فولاد، صنعت خودروسازی، صنایع سیمان، صنایع معدن، ساخت ماشین‌های صنعتی و … کاربرد دارند و می‌توان گفت از مهم‌ترین اجزا برای تولید توان حرکتی به شمار می‌روند.

مقالات مرتبط

درباره سپهر آسیا

شرکت سپهر هیدرولیک آسیا با بکار گیری نیروهای متخصص و مجرب و با توجه به نیازهای بازار صنعت امروز کشور به صورت مشخص صنایع زیر بنایی را مد نظر قرار داده و خدمات فنی مهندسی و تامین قطعات با کیفیت مطلوب را سر لوحه کار خود نموده است و در این راستا تا کنون خدمات ارزنده ای را به صنعت کشور ارائه نموده و مایع مباهات است که این شرکت در مواردی توانسته خدمات بی سابقه و منحصر به فردی انجام دهد که در بخش پروژه ها به آن اشاره خواهد شد.

دسترسی سریع

تماس با ما

لوگو
طراحی سایت توسط دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر
کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ